Singapore Airlines pierwszą linią na świecie, która wprowadziła u siebie IATA Travel Pass
Singapore Airlines – pierwszą linią na świecie, która wdrożyła u siebie IATA Travel Pass! Ta mobilna aplikacja przygotowana przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ma pomóc pasażerom linii lotniczych poruszać się w gąszczu przepisów dotyczących kwarantanny i testowania na obecność COVID-19. Dzięki niej podróże będą bezpieczniejsze i bardziej komfortowe.
„Paszport epidemiologiczny” funkcjonowałby w formie cyfrowej, dzięki czemu w przyszłości mógłby zawierać informacje o otrzymaniu szczepień. Teraz, jako pierwsza linia lotnicza na świecie, aplikację uruchamiają Singapore Airlines. Pasażerowie SIA, posiadający telefony komórkowe z systemem operacyjnym Apple iOS, zostaną poproszeni o pobranie aplikacji IATA Travel Pass i utworzenie cyfrowego identyfikatora składającego się ze zdjęcia profilowego i paszportu. Mogą również wstawić informacje o swoim locie do aplikacji.
Pytanie, które się nasuwa automatycznie, to: do jakich danych, aplikacja będzie miała dostęp i jakie możliwości daje pasażerom? Podróżni mogą zarezerwować test na COVID-19 i zarejestrować się w klinice, korzystając z cyfrowego identyfikatora i informacji o locie w aplikacji. Będą mogli również zobaczyć wyniki swoich testów, a także status potwierdzenia lotu bezpośrednio w aplikacji.
Po pojawieniu się na lotnisku, podróżni będą musieli pokazać mobilną wersję wyników personelowi odprawy na lotnisku Singapur-Changi przed odlotem. Wersja elektroniczna niestety nie wystarczy. Pracownicy lotniska będą mogli zażądać także okazania świadectwa zdrowia, w formie papierowej.