Drastyczny spadek operacji lotniczych w Polsce.

Porównując ostatni tydzień sierpnia 2019 r. z obecnym rokiem, zauważyć można drastyczny spadek operacji lotniczych na polskich lotniskach. Biorąc pod uwagę okres od 24 do 30 sierpnia br,, odnotowano zaledwie 5144 operacji lotniczych, gdzie w roku ubiegłym było ich aż  9796. To spadek aż o 47%!

Na czele PLL LOT i Wizz Air.

Oszacowano, że w w/w przedziale czasowym, najwięcej rejsów w polskiej przestrzeni powietrznej wykonał nasz narodowy przewoźnik (17,1%). Na drugim miejscu uplasował się  Wizz Air z wynikiem 15 %. Tym samym, wyprzedzając nisko kosztową linię z Irlandii ( operacje na poziomie 14 %). Wspomniani przewoźnicy obsłużyli w sumie 46,1 % ruchu lotniczego, co stanowi 3878 lotów w polskiej przestrzeni powietrznej. Spójrzmy zatem na szczegółowe statystyki z polskich portów lotniczych:

Bydgoszcz –  54 (97 w 2019 r.) spadek o 44 %
Gdańsk  – 619 (1002 w 2019 r.) spadek o 38 %
Katowice  – 560 (1010 w 2019 r.) spadek o 44 %
Kraków – 693 (1308 w 2019 r.) spadek o 47 %
Lublin – 47 (81 w 2019 r.) spadek o 41 %
Łódź – 41 (76 w 2019 r.) spadek o 46 %
Modlin – 241 (425 w 2019 r.) spadek o 43 %
Olsztyn-Szymany – (52 w 2019 r.) spadek 40 %
Poznań – 339 (548 w 2019 r.) spadek o 38 %
Radom – 0 (0 w 2019 r.)
Rzeszów – 115 (189 w 2019 r.) spadek o 39 %
Szczecin – 90 (137 w 2019 r.) spadek o 34 %
Warszawa – 1899 (4154 w 2019 r.) spadek o 54 %
Wrocław – 391 (692 w 2019 r.) spadek o 43 %
Zielona Góra – 24 (25 w 2019 r.) spadek o 4 %

Jaka jest zatem kondycja linii lotniczych i lotnisk?

Mimo, że Ryanair w Polsce nie „wybił się” pod kątem wykonywanych operacji lotniczych, jednak patrząc na ruch lotniczy w Europie, to linia ta zdecydowanie wysunęła się na prowadzenie. Przyjmuje się, że wykonywała średnio 1644 połączenia dziennie. Wyniki jednych z najlepszych linii regularnych także nie napawają optymizmem. I tak oto: Lufthansa zanotowała 68 % spadek operacji, British Airways – 64 %, Air France – 44 %, KLM – 40 %, El Al Israel Airlines – 98 %, Aer Lingus – 79 %, Brussels Airlines – 76 %, TUI – 70 %, TAP – 65 %, Finnair – 65 %, SAS – 63 %, Air Nostrum – 55 %, Turkish Airlines – 51 %, Polskie Linie Lotnicze LOT – 50 %.

A jak sprawa się ma w przypadku europejskich lotnisk? Przykładowo:  Port Londyn City zanotował spadek na poziomie – 93 %, Londyn Gatwick – 64 %, Monachium – 63 %, Mediolan Malpensa – 62 %, Manchester – 60 %, Dublin – 60 %, Londyn Heathrow -59 %, Barcelona – 56 %, Stambuł (Istanbul Airport+ Sabiha-Gökçen) – 55 %, Warszawa – 55 %, Madryt – 53 %, Wiedeń – 50 %, Paryż Charles de Gaulle -49 %, Paryż Orly – 47 % oraz Amsterdam – 44 %.

Przypominamy, że sprawdzenie aktualnych przepisów wjazdowych na teren danego kraju leży w gestii pasażera. Tym samym nadmieniamy, że Bluesky Travel Sp. z o.o. nie odpowiada za zmiany i restrykcje wprowadzane przez rządy poszczególnych państw w zakresie przekraczania granic. O tym gdzie szukać informacji, pisaliśmy w artykule: COVID-19. Ważny komunikat dla podróżnych, który jest przez nas na bieżąco aktualizowany.

Dodaj komentarz