ITA, czyli nowa wersja włoskiej Alitalii
W kwietniu 2021 roku wchodzą na rynek lotniczy nowe linie – ITA. To mniejsza wersja włoskiej Altalii. Ta bowiem ma zastąpić narodowego włoskiego bankruta. Przewoźnik ten będzie jednak o połowę mniejszy od pierwowzoru. Mowa tu o flocie jak i ilości pracowników.
Przyczyną kiepskiej kondycji finansowej Alitalii nie jest wbrew pozorom pandemia koronawirusa. Problemy te zaczęły się już kilkanaście lat wstecz. Alitalia była o krok od upadłości, przeszła trzy nieudane próby restrukturyzacji, a włoski rząd wpompował w nią miliardy euro.
Przeobrażenie narodowego przewoźnika nastąpi w kwietniu 2021 roku. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że zmieni się jedynie nazwa: z Alitalii na ITA ( Italia Transporto Aereo). Ale to nie wszystko!
Nowe linie lotnicze będą dysponować o połowę mniejszą liczbą pracowników i flotą. Swego czasu Alitalia zatrudniała 11 tysięcy osób, gdzie ITA ograniczy się do zaledwie 5 tysięcy. Z kolei flota zmniejszy się ze 104 do ledwie 50 samolotów.
Reorganizacja w odniesieniu do redukcji samolotów, oznacza, jedno: zminimalizowanie lotów długodystansowych do kilku najbardziej dochodowych tras.