Jak Lufthansa łączy świat i chroni jego przyszłość?
Lufthansa Group wierzy w wartość łączenia ludzi, kultur i gospodarek w zrównoważony sposób. Dlatego Lufthansa łączy świat i stawia sobie ambitne cele, chcąc osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. oraz obniżyć o połowę emisję dwutlenku węgla do 2030 r. w porównaniu do 2019 r. Aby osiągnąć ten ambitny cel, Lufthansa Group stale wdraża szereg innowacyjnych środków.
Nowoczesna flota
Do 2030 r. Lufthansa Group wprowadzi do obsługi pasażerów co najmniej 190 zupełnie nowych, bardziej ekologicznych samolotów. Godnym uwagi jest fakt, że podczas każdego przelotu zmniejszają one zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 nawet o 30 procent w porównaniu do swoich poprzedników.
Latanie dzięki światłu słonecznemu
Godnym podkreślenia jest fakt, że Lufthansa znalazła rozwiązanie na jutro. Unikalna procedura Sun-to-Liquid wykorzystuje skoncentrowane światło słoneczne do produkcji nafty neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Jako pierwsi na świecie Lufthansa skorzysta z tego rozwiązania.
Zrównoważone paliwo lotnicze
W dłuższej perspektywie wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) jest uważane za klucz do podróżowania neutralnego pod względem emisji CO2. Prawdziwa alternatywa dla paliw kopalnych i klucz na drodze Lufthansy do lotnictwa neutralnego pod względem emisji CO2. Podczas gdy różne procesy produkcyjne zostały wdrożone już dzisiaj, inne linia wspiera w ich rozwoju, aby wprowadzić je na rynek. Reasumując już dziś Lufthansa Group jest jednym z największych na świecie nabywców SAF wytworzonych z pozostałości biogenicznych i angażuje się w liczne projekty mające na celu zwiększenie dostępności SAF.
Oparte na odnawialnej energii elektrycznej
To zapewne kolejna obiecująca innowacja. Dzięki technologii Power-to-Liquid zrównoważone paliwo może być produkowane z zielonej energii elektrycznej, wody i CO2. Lufthansa Group jest motorem rozwoju tej technologii.
Innowacyjna technologia
Technologia, opracowana przez Lufthansa Technik wspólnie z BASF, występuje pod nazwą AeroSHARK. Co ciekawe, oszczędzająca paliwo warstwa powierzchniowa imituje właściwości opływowej skóry rekina, optymalizując w ten sposób aerodynamikę samolotu w punktach istotnych dla przepływu powietrza. Zmniejsza to zużycie paliwa podczas każdego lotu. W tym roku pierwszy samolot Grupy Lufthansa będzie wyposażony w AeroSHARK.
Więcej informacji w Biurze Obsługi Klienta
801 000 301, 61 626 20 22
bok@bluesky.pl
Najświeższe informacje z branży lotniczej znajdziesz na naszym blogu lub na Facebook’u BlueSkyTravel.