Wizz Air nie odpuszcza. Ogłasza 31 nowych tras.
Minęła zaledwie doba, a Wizz Air już zdążył powiadomić nas o otwarciu 31 nowych tras. 11 połączeniach na Cypr i 20 połączeniach do słonecznej Italii. To drugie przedsięwzięcie ściśle wiąże się z utworzeniem swojej bazy w Mediolanie na tamtejszej Malpensie. Zaskoczenie jest o tyle spore, że branża lotnicza zaczyna powoli podnosić się z kolan i większość przewoźników walczy żeby przetrwać. W ich planach nie ma więc mowy o wzbogacaniu siatki o nowe połączenia, tylko utrzymanie dotychczasowych. Wizz Air wydaje się iść pod prąd i wykorzystać osłabienie swoich rywali – w tym przypadku zagrożona powinna się czuć przede wszystkim Alitalia.
31 nowych destynacji w siatce Wizz Air.
Dalsza ekspansja Wizz Air trwa w najlepsze. Już zdążyliśmy przywyknąć do braku informacji odnośnie uruchamiania nowych kierunków wśród przewoźników…aż tu nagle Wizz Air postanowił ożywić sytuację na rynku lotniczym. Wczorajszy dzień rozpoczął się od komunikatu o nowej bazie węgierskiej linii w cypryjskiej Larnace. Od lipca przewoźnik przeniesie tam 2 Airbusy A320 i uruchomi stamtąd 11 nowych połączeń. Pomijając opisywaną już przez nas trasę z Wrocławia do Larnaki, Wizz Air połączy cypryjską Larnakę z Atenami, Salonikami, Billundem, Kopenhagą, Dortmundem, Memmingen, Karlsruhe/Baden Baden, Salzburgiem, Suczawą i Turku.
Jak się okazało, była to jedynie namiastka. Linia pragnie rozgościć się na mediolańskim lotnisku Malpensa, gdzie zbazuje 5 samolotów i rozbuduje się o kolejne 20 nowych tras!
Jakie to trasy? Poniżej przedstawiamy spis:
- Londyn Luton,
- Eindhoven,
- Fuerteventura,
- Gran Canaria,
- Menorka,
- Teneryfa,
- Walencja,
- Ateny,
- Korfu,
- Rodos,
- Santorini,
- Saloniki,
- Zakyntos,
- Reykjavik,
- Lizbona,
- Porto,
- Prisztina,
- Marrakesz,
- Tallinn,
- Tel Awiw.
To nie jest z naszej strony oportunistyczny ruch, tylko długofalowy projekt. Północne Włochy, które przyciągają mnóstwo pasażerów biznesowych oraz turystycznych, zasługują na to – powiedział Jozsef Varadi.
Jak dodał, to nieprawda, że ludzie spisali na straty tegoroczne wakacje i szykują się już do odpoczynku w przyszłym roku.
Widzimy na podstawie różnych danych, że głód podróżowania jest bardzo duży – powiedział Varadi.
Tak duża intensyfikacja Wizz Aira we Włoszech oznacza niemałe tarapaty dla narodowego przewoźnika – Alitalii. Niedawno linia dostała którąś z kolei szansę na uratowanie się przed upadłością i planuje tym samym wznowić operacje, by w konsekwencji odzyskać rentowność. Wizz Air może mocno zachwiać kondycję Alitalii, bo Malpensa to drugi najważniejszy hub tej linii.