Wizz Air nie odpuszcza. Ogłasza 31 nowych tras.

Minęła zaledwie doba, a Wizz Air już zdążył powiadomić nas o otwarciu 31 nowych tras. 11 połączeniach na Cypr i 20 połączeniach do słonecznej Italii. To drugie przedsięwzięcie ściśle wiąże się z utworzeniem swojej bazy w Mediolanie na tamtejszej Malpensie. Zaskoczenie jest o tyle spore, że branża lotnicza zaczyna powoli podnosić się z kolan i większość przewoźników walczy żeby przetrwać. W ich planach nie ma więc mowy o wzbogacaniu siatki o nowe połączenia, tylko utrzymanie dotychczasowych. Wizz Air wydaje się iść pod prąd i wykorzystać osłabienie swoich rywali – w tym przypadku zagrożona powinna się czuć przede wszystkim Alitalia.

31 nowych destynacji w siatce Wizz Air.

Dalsza ekspansja Wizz Air trwa w najlepsze. Już zdążyliśmy przywyknąć do braku informacji odnośnie uruchamiania nowych kierunków wśród przewoźników…aż tu nagle Wizz Air postanowił ożywić sytuację na rynku lotniczym. Wczorajszy dzień rozpoczął się od komunikatu o nowej bazie węgierskiej linii w cypryjskiej Larnace. Od lipca przewoźnik przeniesie tam 2 Airbusy A320 i uruchomi stamtąd 11 nowych połączeń. Pomijając opisywaną już przez nas trasę z Wrocławia do Larnaki, Wizz Air połączy cypryjską Larnakę z Atenami, Salonikami, Billundem, Kopenhagą, Dortmundem, Memmingen, Karlsruhe/Baden Baden, Salzburgiem, Suczawą i Turku.

Jak się okazało, była to jedynie namiastka. Linia pragnie rozgościć się na mediolańskim lotnisku Malpensa, gdzie zbazuje 5 samolotów i rozbuduje się o kolejne 20 nowych tras!

Jakie to trasy? Poniżej przedstawiamy spis:

  • Londyn Luton,
  • Eindhoven,
  • Fuerteventura,
  • Gran Canaria,
  • Menorka,
  • Teneryfa,
  • Walencja,
  • Ateny,
  • Korfu,
  • Rodos,
  • Santorini,
  • Saloniki,
  • Zakyntos,
  • Reykjavik,
  • Lizbona,
  • Porto,
  • Prisztina,
  • Marrakesz,
  • Tallinn,
  • Tel Awiw.

To nie jest z naszej strony oportunistyczny ruch, tylko długofalowy projekt. Północne Włochy, które przyciągają mnóstwo pasażerów biznesowych oraz turystycznych, zasługują na to – powiedział Jozsef Varadi.

Jak dodał, to nieprawda, że ludzie spisali na straty tegoroczne wakacje i szykują się już do odpoczynku w przyszłym roku.

Widzimy na podstawie różnych danych, że głód podróżowania jest bardzo duży – powiedział Varadi.

Tak duża intensyfikacja Wizz Aira we Włoszech oznacza niemałe tarapaty dla narodowego przewoźnika – Alitalii. Niedawno linia dostała którąś z kolei szansę na uratowanie się przed upadłością i planuje tym samym wznowić operacje, by w konsekwencji odzyskać rentowność. Wizz Air może mocno zachwiać kondycję Alitalii, bo Malpensa to drugi najważniejszy hub tej linii.

Dodaj komentarz