Dokąd polecimy z Polski w sezonie zimowym?

Można by śmiało powiedzieć, że wraz z końcem sezonu wakacyjnego, prysnął też cały optymizm związany z przywracaniem połączeń lotniczych. Siatka połączeń dynamicznie się kurczy, zarówno w liniach niskokosztowych jak i regularnych. To z kolei przekłada się na dostępność rejsów w okresie zimowym. A ten zaczyna się w liniach wraz z końcem października. Sprawdźmy na jakie kierunki znajdują się w ofercie polskich lotnisk.


Dokąd polecimy w sezonie zimowym?

Dla porównania, w sezonie zima 2019/2020 lotnisko w Katowicach w swojej ofercie miało aż 64 kierunki regularne i czarterowe. Gdzie aktualnie jest to zaledwie 46 tras na 42 lotniska w 18 krajach. Jednak na tle Wrocławia to i tak nie najgorzej. Na lotnisku w Strachowicach,  jeszcze w minionym roku, pasażerowie mieli do dyspozycji w sumie 55 połączeń. Zaś obecnie to niewiele ponad 30 kierunków. Spójrzmy jak prezentuje się sytuacja w największych portach lotniczych w Polsce.

Gdańsk

Birmingham, Bristol, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Sztokholm–Skavsta, Aberdeen, Alesund, Bergen, Billund, Bodo, Charków, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Edynburg, Eindhoven, Goteborg, Hamburg, Haugesund, Kijów-Żulany, Kolonia-Bonn, Larnaka, Liverpool, Londyn-Gatwick, Londyn-Luton, Lwów, Malmo, Mediolan-Bergamo, Odessa, Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Stavanger, Sztokholm-Skavsta, Tromso, Trondheim, Turku, Zaporoże, Kraków, Warszawa, Amsterdam, Kopenhaga, Frankfurt, Oslo-Gardermoen, Kopenhaga.

Wrocław – Strachowice

Londyn Stansted, Edynburg, Glasgow, Dublin, Rzym i Palermo,  Londyn Luton, Oslo, Sztokholm, Reykjavik, Dortmund, Eindhoven, Kijów, Lwów, Charków i Zaporoże.

Kraków – Balice

Od najbliższej niedzieli pasażerowie lotniska w Krakowie będą mogli skorzystać z oferty 90 połączeń do 65 portów lotniczych, które zaoferuje 15 przewoźników. Pełna lista kierunków dostępna jest tutaj.

Katowice – Pyrzowice

Eindhoven, Malta, Dortmund, Kolonia/Bonn, Oslo-Torp, Sztokholm-Skavsta, Lwów, Bristol, Doncaster, Londyn-Luton i Rzym, Liverpool (od listopada), Teneryfa , Reykjavik, Tel Awiw, Stavanger, Odessa ( od 14 grudnia), Barcelona, Bergen ( od 15 grudnia), Larnaka, Kijów ( od 16 grudnia), Mediolan-Bergamo ( 17 grudnia) i Fuerteventura ( od 20 grudnia).

Węgierski przewoźnik ma jeszcze w planach zainaugurować 17 listopada, trasę z Katowic do Abu- Zabi.

Warszawa – Chopin

Marsa Alam, Hurghada, Sharm-el-Sheikh, Gran Canaria, Fuerteventura, Teneryfa, Madera, Djerba, Zanzibar, Antalya, Bodrum. Bardzo prawdopodobne są także loty do Kenii, Omanu, na Kubę, Wyspy Zielonego Przylądka i Dominikanę” – czytamy w komunikacie lotniska. 

Pamiętajmy, że sytuacja jest bardzo dynamiczna.  Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami, którzy nieustannie analizują rynek i podejmują decyzje na bieżąco. Warto zatem sprawdzać rozkład, bo mogą pojawiać się w nim zmiany – mówi Dariusz Kuś, prezes lotniska we Wrocławiu.

Niemniej, cechą wspólną zimowego rozkładu jest to, że… nie jest on jeszcze do końca zatwierdzony. W obliczu szalejącej pandemii, linie lotnicze mogą równie włączyć do siatki jakąś nową trasę, ale też wycofać się z już ogłoszonej bez ostrzeżenia.

Dodaj komentarz