COVID-19. Ważny komunikat dla podróżnych.

Zalecamy śledzenie najnowszych informacji dla podróżujących na rządowej stronie: https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-podrozujacych

 

[Aktualizacja 08.03.2021 r.]

Od 28 grudnia 2020 r., obowiązkowej kwarantannie będą podlegały osoby, które przekroczyły granicę Polski (stanowiącą zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną granicę UE) samolotem, autobusem lub innym środkiem transportu zbiorowego – przez 10 dni, licząc od dnia następującego po dniu przekroczenia granicy.

Ważne! Jeśli zostałeś zaszczepiony lub wykonałeś tzw. „szybki test” na COVID-19 przed formalnym przekroczeniem granicy z Polską, a jego wynik będzie negatywny nie będziesz skierowany na kwarantannę. Przypominamy, że aż sześć największych polskich lotnisk oferuje pasażerom możliwość wykonania szybkich testów antygenowych. Są to Gdańsk, Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław i Katowice.

 

Konsulat RP oferuje pomoc polskim obywatelom.

Nie zapominajmy, że o pomoc można się zgłosić do polskiego konsulatu. Bowiem w zakresie jego obowiązków jest m.in. umożliwienie obywatelowi powrót do kraju najtańszym środkiem transportu, wyrobienie dokumentu tymczasowego w przypadku jego zagubienia lub kradzieży itp. Więcej informacji na temat obszaru działania Konsulatu RP, znajdziecie w linku.

Informacje dla podróżnych dotyczące rejsów:

  • międzynarodowe rejsy z wylotem z Polski zostały przywrócone z dniem 13 czerwca
  • loty wewnątrzkrajowe zostały wznowione 1 czerwca

Opcje powrotu do kraju

  • drogą lądową – samochodem, autobusem, busem na wyznaczonych przejściach granicznych.
  • zgodnie z siatką połączeń linii lotniczych ( z wyłączeniem tzw. rejsów specjalnych, oferowanych m.in przez PLL LOT)
  • drogą morską – rejs promem ze Szwecji oferuje m.in. Stena Line. Jak możemy wyczytać na ich stronie, rejsy odbywają się zgodnie z rozkładem.

Czy można ubiegać się o zwrot biletu?

Impreza turystyczna zakupiona w biurze podróży.

„W przypadku każdego wniosku o odstąpienie od umowy biuro podróży musi sprawdzić czy zaszły przesłanki do takiego odstąpienia. Innymi słowy czy w miejscu, do którego konsument planował lecieć, istnieje realne zagrożenie jego zdrowia. Jeżeli tak, biuro ma obowiązek uznać roszczenie podróżnego. W przypadku wątpliwości dotyczących indywidualnych umów z biurami podróży zachęcam do korzystania z darmowej pomocy prawnej świadczonej przez miejskich i powiatowych rzeczników konsumenta” – powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Bilety lotnicze.

„Kwestia zwrotu biletów lotniczych nie jest tak szczegółowo uregulowana jak odstąpienia od wycieczki z biurem podróży. Nie ulega jednak wątpliwości, że linie lotnicze także powinny zachować się odpowiedzialnie i monitorować bieżącą sytuację aby uniknąć zagrożenia dla zdrowia pasażerów” – dodał prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

W celu zaczerpnięcia bardziej precyzyjnych informacji, zapraszamy na oficjalne strony:

Ministerstwa Spraw Zagranicznych

Głównego Inspektora Sanitarnego 

dedykowanego Portalu Unii Europejskiej

IATA

Dziennik Ustaw

Wymagane dokumenty przy wjeździe do poszczególnych państw:

https://www.ryanair.com/ie/en/plan-trip/travel-documentation

Pozostałe informacje odnośnie ograniczeń w podróżowaniu:

 

Dodaj komentarz